معرفی روستای سله بن | آدرس روستای سله بن

روستای ساحلی در یک ساعتی تهران | عکس های دیدنی از روستای سله بن

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به سفری در میان یکی از زیباترین روستاهای ایران به نام روستای سله بن ببریم.

An-image-of-Solehbon
ویکی گردی:

روستای سله بن بکر در شهرستان فیروزکوه است که با زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی خنک، جزو جاهای دیدنی فیروزکوه به شمار می‌آید. روستای سله بن با طبیعت خیره‌کننده، رودخانه پرآب و سدی مشهور که متاسفانه در آینده‌ای نه چندان دور به زیر آب خواهد رفت. پس بهتر است عجله کنید و تا دیر نشده، به بازدید از روستای سله بن این منطقه ییلاقی، زیبا و تاریخی با قدمتی از هزاران سال قبل بروید.

روستای سله بن کجاست؟

روستای سله بن، یکی از روستاهای ییلاقی اطراف تهران در دهستان دوبلوک است که از توابع بخش ارجمند شهرستان ارجمند در استان تهران به شمار می‌آید. این روستا در کیلومتر ۱۰۰ جاده فیروزکوه به تهران، در فاصله ۱۸ کیلومتری شمال غربی شهر فیروزکوه و در کنار سد نمرود قرار دارد. فاصله روستای سله بن تا تهران حدود ۱۵۵ کیلومتر است و برای رسیدن به آن از مرکز شهر تهران باید حدود دو ساعت و ۱۵ دقیقه رانندگی کنید. فاصله روستای سله بن تا مرکز شهر کرج نیز ۲۰۰ کیلومتر (دو ساعت و ۴۰ دقیقه) است.

باغ ایرانی؛ بهشتی پنهان در قلب تهران + عکس

  • آدرس: استان تهران، شهرستان فیروزکوه، بخش ارجمند، دهستان دوبلوک  

روستای سله بن

مسیر دسترسی به روستای سله بن

برای دسترسی به روستای سله بن فیروزکوه خود را به محدوده شرق تهران برسانید. سپس از بزرگراه زین‌الدین یا بزرگراه بابایی وارد جاده قدیم جاجرود یا بزرگراه پردیس (آزادراه شهید سلیمانی) شوید. مسیر عبوری از بزرگراه پردیس سریع‌تر است؛ اما برای عبور از آن باید عوارضی بپردازید. هر دو مسیر جاده قدیم جاجرود یا بزرگراه پردیس در نهایت شما را به رودهن می‌رسانند. پس از عبور از رودهن مسیر را مستقیم ادامه دهید تا وارد جاده فیروزکوه شوید.

روستای سله بن

در فاصله حدود ۲۰‌ کیلومتری از شهر فیروزکوه، یک دوربرگردان وجود دارد که شما را به‌سمت سد نمرود هدایت می‌کند. نشانه این دوربرگردان، پمپ بنزین نمرود در سمت چپ جاده است. دوربرگردان را دور بزنید و اولین بریدگی (جاده لاسم - فیروزکوه یا فرعی ارجمند) را به‌سمت راست بپیچید. در دوراهی اول مسیر سمت چپ را انتخاب کنید و حدود ۲۰ دقیقه (نیم ساعت) مسیر را ادامه دهید تا به روستای سله بن برسید.

میگن ناصرالدین‌ شاه تو این روستا عاشق شده!! + عکس

روستای سله بن

این جاده آسفالت و دارای چند پیچ‌وخم است و در انتها به روستای لزور ختم می‌شود. گفتن این نکته ضروری به نظر می‌رسد که کیفیت جاده آسفالته از فیروزکوه تا روستای سله بن مطلوب نیست و بهتر است آرام رانندگی کنید.

روستای سله بن

منبع: کجارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر