مواد لازم پنکیک توت فرنگی | آموزش تهیه پنکیک توت فرنگی

پنکیک توت فرنگی رو به روش هتلی واسه صبحانه درست کن! + طرز تهیه

یکی از صبحونه‌ های جذاب که می‌ تونه انرژی شما رو تا اواسط روز تامین کنه، پنکیک توت فرنگی هست!

پنکیک
ویکی گردی:

پنکیک توت فرنگی یکی از انواع پنکیک ها می باشد که به دلیل داشتن توت فرنگی بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن توت فرنگی تازه این پنکیک را برای صبحانه یا عصرانه و یا یک میان وعده مقوی تهیه کنید. پنکیک توت فرنگی وعده‌ ای راحت است که می‌ توانید با انواع خامه و میوه متنوع آن را سرو کنید و با یک تغییر در وعده صبحانه، انرژی دو چندانی را ذخیره کنید. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با دستور تهیه پنکیک توت فرنگی آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه پنکیک توت فرنگی

  • تخم مرغ    ۲ عدد
  • شیر    یک و یک چهارم پیمانه
  • شکر    ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری
  • کره آب شده    ۵۰ گرم
  • آرد    ۲ پیمانه
  • بکینگ پودر    ۱ قاشق چای خوری
  • وانیل    نصف قاشق چای خوری
  • سرکه سفید    ۱ قاشق غذا خوری

باقلوای یزدی رو به روش بازاری های یزد درست کن + طرز تهیه

طرز تهیه پنکیک توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک خوشمزه با طعم توت فرنگی، نیاز به باترمیلک داریم. برای این کار ابتدا باترمیلک را تهیه می کنیم. یک کاسه برداشته و سرکه سفید و شیر را با هم درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. مخلوط شیر و سرکه را در محیط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا به مدت یک ربع ساعت زمان می دهیم تا شیر بریده بریده شود. وقتی به حالت بریده رسید و غلیظ شد، باتر میلک آماده است. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک می کنیم. سپس در یک کاسه، تخم مرغ ها را می شکنیم.

مرحله سوم

شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. کره را روی حرارت کتری ذوب می کنیم و به مخلوط اضافه می کنیم. در ادامه چند قاشق از مخلوط آرد و بکینگ پودر را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس کمی از باتر میلک را هم به آن می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم. مجدد مابقی آرد و مابقی باتر میلک را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. در این مرحله مواد پنکیک را به دو قسمت تقسیم کرده و در دو کاسه مجزا می ریزیم.

مرحله پنجم

توت فرنگی ها را شسته و پوره می کنیم. توت فرنگی ها باید مانند یک سس بدست آید. سس توت فرنگی را به مواد پن کیک اضافه می کنیم. اگر بخواهیم دو رنگ باشد فقط به نصف مواد اضافه می کنیم. یک تابه نچسب را بر می داریم.

مرحله ششم

سپس روی حرارت قرار می دهیم. شعله را کم کرده و بعد از این که داغ شد، نیازی به چرب کردن نیست و فقط کافی است یک ملاقه از مواد پن کیک را داخل تابه داغ بریزیم. حالا کمی صبر می کنیم تا روی پن کیک سوراخ های ریزی بوجود بیاید.

به جای باسلوق، لوکوم استانبولی درست کن!! + طرز تهیه

مرحله هفتم

سپس پن کیک را به آرامی بر گردانده تا ظرف دیگر آن نیز پخته و برشته شود. سپس از تابه خارج کرده و به همین ترتیب بقیه مواد پنکیک را تهیه می کنیم. می توان روی آن توت فرنگی خرد شده ریخت و با عسل و شیره افرا یا شکلات صبحانه یا مربا آن را سرو نمود.

 

منبع: سبک زندگی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر