کاغذ دیواری خانه های کوچک | چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می دهد | طرح جدید کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک

اصول انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک + به روزترین طرح ها

اگر شما مانند بسیاری از افراد به دنبال رنگ های کاغذ دیواری هستید که فضاهای کوچک تر را بزرگ تر نشان دهد، بهتر است با نکات انتخاب کاغذ دیواری مناسب خانه های کوچک آشنا شوید!

Capture
ویکی گردی:

هنگام انتخاب کاغذ دیواری مناسب خانه‌ های کوچک باید به نکات مهمی توجه کنید تا خانه شما کوچک‌ تر از آن‌ چه که هست به‌ نظر نرسد. در انتخاب کاغذ دیواری مناسب خانه های کوچک، آنچه در ابتدا اهمیت پیدا می کند، نوع چیدمان وسایل و زمینه رنگی آنها است. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را نکات انتخاب کاغذ دیواری مناسب خانه های کوچک آشنا می کنیم!

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک

فضای پذیرایی یکی از فضاهای مهم خانه است که رفت و آمد در آن زیاد است. پس باید کاغذ دیواری مناسب آن خریداری شود و در زمان انتخاب دقت و سلیقه به خرج داد. اگر پذیرایی فضای کوچک داشته باشد انتخاب طرح، رنگ و جنس کاغذ دیواری باید با دقت بیش‌تری انجام شود. بنابراین، به‌دنبال مدلی از کاغذ دیواری باشید که خانه شما را بزرگ نشان دهد.

جدیدترین مدل های کاغذ دیواری در طرح های باکلاس + تصاویر

انتخاب رنگ

رنگ مهم‌ترین المان در انتخاب کاغذ دیواری است؛ خصوصا اینکه اگر فضای خانه شما کوچک باشد؛ چرا که با انتخاب کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک، می‌توانید فضای خانه را دلبازتر و بزرگتر نشان دهد؛ به طور کلی رنگ‌ها به سه دسته رنگ‌های گرم (قرمز، زرد، نارنجی و…)، رنگ‌های سرد (آبی، بنفش، سبز و…) و رنگ‌های خنثی (طوسی، سفید و…) تقسیم می‌شوند. رنگ‌های گرم همان‌طور که از اسم آن‌ها مشخص است فضا را گرم و صمیمی می‌کنند و باعث می‌شوند فضاهای کوچک، کوچک‌تر دیده شوند. رنگ‌های سرد فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

می‌توان گفت بهترین رنگ برای فضاهای کوچک، رنگ‌های سرد هستند. همچنین رنگ‌های خنثی از جمله رنگ‌های طوسی و سفید می‌توانند فضای کوچک را بزرگ‌تر جلوه دهند. پس سعی کنید برای خرید کاغذ دیواری از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا سالن پذیرایی را دلبازتر جلوه دهید.

اگر تصمیم به انتخاب کاغذ دیواری تنها برای یک دیوار سالن پذیرایی دارید، بهتر است ترکیب رنگ روغن و کاغذ دیواری را استفاده کنید. به‌این‌صورت که برای دیوارهای رنگی از رنگ روشن و دیواری که قرار است بر روی آن کاغذ دیواری نصب شود، رنگ تیره را انتخاب کنید.

توجه به طرح در کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک

یکی‌دیگر از عوامل مهم در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای فضاهای کوچک طرح و نقشی است که بر روی کاغذ دیواری‌ها حک شده است. خوب است بدانید کاغذ دیواری با طرح‌های درشت، بزرگ و شلوغ فضا را کوچک‌تر جلوه می‌دهند، زیرا بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسند. اما کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده، مینیمال و کوچک باعث عمق دادن به فضا می‌شوند و سالن پذیرایی بزرگ‌تر دیده می‌شود.

بهترین طرح های کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک 

کاغذ دیواری ساده، یک انتخاب مطمئن برای پذیرایی‌های کوچک

هیچ اجباری وجود ندارد که هر انتخابی برای کاغذ دیواری پذیرایی کوچک، حتما ساده باشد. اما خیلی اوقات، گزینه‌های بدون طرح در دسترس‌ترین‌ها و مطمئن‌ترین‌ها هستند. 

کاغذ دیواری ساده به شما این اجازه را می‌دهد که در انتخاب اکسسوری‌ها و مبلمان خلاقیت بیشتری به خرج بدهید، علاوه بر این مرحله انتخاب و نصب آن روی دیوار، سریع‌تر و ساده‎ تر است؛ چون نیازی نیست که دیگر وسایل اتاق را لزوما با آن ست کنید. 

این کاغذ دیواری سفید ساده را ببینید که تابلوها و رنگ چوب روشن در کنار آن جلوه خیلی خوبی پیدا کرده‌اند.

با انتخاب یک کاغذ دیواری ساده، می‌توانید یک نقاشی یا تابلو هنری خیلی بزرگ به دیوار بزنید و فضا را با آن پر کنید. درست مثل اتفاقی که در این دیوار صورتی افتاده است.

کاغذ دیواری را چگونه تمیز کنیم (ساده و راحت، بدون آسیب) 

طرح این کاغذ دیواری آن‌قدر نامحسوس است که اگر با دقت به آن نگاه نکنید، ممکن است اصلا متوجه نشوید که طرح دارند. با انتخاب این مدل کاغذ دیواری‌ها می‌توانید به فضای اتاق روح و بافت ببخشید.

کاغذ دیواری با طرح هندسی برای پذیرایی کوچک

طرح‌های هندسی (به ویژه با رنگ‌های روشن و زنده) می‌توانند برای پذیرایی‌های کوچک خیلی خوب باشند. این کاغذ دیواری را نگاه کنید که لوزی‌های کوچکش فضای اتاق پذیرایی را شادتر نشان می‎دهد. 

برای این که طرح دیوارها چشمتان را خسته نکند، می‌توانید یکی از دیوارها را کاغذ بزنید.

کاغذ دیواری شلوغ برای تزیین دیوار شاخص پذیرایی کوچک

فرمول «کاغذ دیواری روی یکی از اضلاع اتاق پذیرایی» در اتاق‌های کوچک بیشترین کاربرد را دارد. این کاغذ دیواری را با برگ‌های بزرگ و پررنگش ببینید. اگر چنین طرحی را روی هر چهار دیوار پیاده کنید احتمالا اتاق خیلی شلوغ و کوچک خواهد شد. با استفاده از این فرمول کاربردی، طراح توانسته با انتخاب درست طرح کاغذ دیواری پذیرایی هم این طرح جالب را وارد فضا کند و هم نظم و آرامش فضا را حفظ کند.

کاغذ دیواری فانتزی برای تزیین فرورفتگی های پذیرایی کوچک

خیلی از خانه‌ها طاقچه یا کتابخانه طاقچه‌ای دارند، اما افراد کمی هستند که از فضای طاقچه‌شان خلاقانه استفاده کنند. اگر پذیرایی کوچکی دارید اما دلتان پیش یک کاغذ دیواری طرح‌دار و مینیمال هم گیر کرده، آن را در فضای طاقچه استفاده کنید. این عکس را ببینید که در آن طرح ساده اما جالب کاغذ دیواری، در کنار سفیدی دیوار یک کنتراست بامزه و خلاقانه ایجاد کرده است.

کاغذ دیواری تک رنگ برای پذیرایی کوچک

این طرح کاغذ دیواری جدید را ببینید. نه می‌توانیم بگوییم که خیلی شلوغ است و نه می‎توانیم کاملا ساده بدانیم. چنین انتخاب‌هایی برای کاغذ دیواری پذیرایی کوچک ایدئال هستند، چون اتاق را از سادگی در می‌آورند و در عین حال، بیش از حد طرح و رنگ به آن تزریق نمی‎‌کنند.

هر رنگ پارکتی رو با چه رنگ فرشی ست کنم؟!

طرح‌های آبستره این کاغذ دیواری خاص، دقیقا کاری را انجام می‌دهند که گفتیم. کاری فوق‌العاده برای پذیرایی کوچک، ایجاد طرح و نقش بدون شلوغی و خسته‌کنندگی.

پوستر دیواری برای پذیرایی کوچک

استفاده از پوستر دیواری برای پذیرایی را باید با احتیاط انجام دهید. بسیاری از پوسترهای موجود در بازار طرح‌های خیلی خاص و بزرگ دارند که برای اتاق‌های کوچک مناسب نیستند. برای چنین فضاهایی به سراغ طرح‌های کوچک و نسبتا ساده بروید، مثل این پوستر طرح آجر.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر